PixelDeluxe gebruikt een nieuwsbriefsysteem voor haar klanten, genaamd Campaign Monitor. Dit is een wereldwijd gebruikt systeem, vergelijkbaar met Mailchimp en gebruiksvriendelijker en in veel gevallen goedkoper.

Introductie
Het tempo van innovatie en het aantal beschikbare bronnen voor marketeers is ongelooflijk. Een verbluffende 1.876 bedrijven in 43 verschillende marketingcategorieën, waaronder SEO, sociale, video-marketing, sales enablement, mobiele analyse en tientallen meer bestaan volgens VentureBeat.

Bovendien waren veel van de categorieën nog geen jaar eerder in het rapport aanwezig.

Maar slechts één categorie blijft jaar na jaar goed presteren: e-mailmarketing. De reden is duidelijk: tien jaar op rij genereert e-mail de hoogste ROI voor marketeers. Voor elke bestede $ 1 genereert e-mailmarketing $ 38 aan ROI en geeft marketeers het breedste bereik van alle kanalen die voor hen beschikbaar zijn. Ondanks de overvloed aan tools die beschikbaar zijn voor marketeers, is e-mailmarketing gewoon de beste keuze voor bedrijfsgroei.

In deze gids delen we zeven redenen waarom e-mailmarketing een must-have is in uw digitale marketingstrategie en ook laten zien hoe experts e-mailmarketing gebruiken als een kerntactiek in hun digitale strategieën.

Zeven redenen om e-mailmarketing te gebruiken, kunnen uw bedrijf helpen groeien
De marketeers van vandaag moeten meer doen met minder. Ze moeten op een zeer persoonlijke manier contact maken met hun publiek, terwijl ze binnen het budget blijven. Marketeers die dit kunnen doen - op een zeer gerichte manier contact maken met hun prospects en klanten - zullen succesvol zijn in het leveren van ROI en inkomsten aan het bedrijf.

Zoals het VentureBeat-rapport illustreert, heeft geen enkele marketingcategorie de langetermijn van e-mailmarketing. Hoewel sommige marketingtrends komen en gaan, blijft e-mail het krachtigste kanaal dat beschikbaar is voor de moderne marketeer.

Hier zijn 7 redenen waarom:

1. E-mail heeft een groter bereik.
Met Facebook met meer dan 1 miljard actieve gebruikers en Twitter met 255 miljoen, is het verleidelijk om te geloven dat sociale media de meest effectieve manier is om de massa te bereiken. Dit zijn indrukwekkende cijfers, maar wat niet zo vaak wordt gedeeld, zijn de statistieken over e-mailgebruik.

Het totale aantal wereldwijde e-mailaccounts bedroeg 3,9 miljard in 2013 en zou volgens gegevens in 2017 naar verwachting 4,9 miljard bedragen, aldus Radicati.

Hoewel dit in eerste instantie misschien verrassend lijkt, moet u aan uw eigen online gedrag denken: wanneer u zich aanmeldt voor een website (zoals een online winkel), moet u uw e-mailadres invoeren om het account te maken. U hebt zelfs een e-mailadres nodig om een Facebook- of Twitter-account te maken. Wat meer is, Facebook en Twitter e-mail om gebruikers op de hoogte te houden van activiteit, zoals wanneer iemand is getagd in een foto.

E-mail is de valuta van internet en iedereen die online is, heeft een actief e-mailadres. En hoewel Facebook en Twitter misschien alomtegenwoordig lijken, betekent de aanhoudende strijd over datalekken en privacy dat veel mensen een aantal sociale mediakanalen verlaten.

Dus als het gaat om verbinding maken met uw prospects en klanten, is er geen kanaal met een groter bereik dan e-mail.

Er zijn 3x meer e-mailaccounts dan dat er Facebook- en Twitter-accounts worden gecombineerd.

2. Email levert uw bericht.
Als marketeers moeten kiezen tussen het toevoegen van een abonnee aan hun e-maillijst of het winnen van een nieuwe Facebook-fan, moeten ze elke keer voor de e-mailabonnee komen.

Er zijn twee belangrijke redenen waarom:

Ten eerste wordt 90% van de e-mail bezorgd in de inbox van de beoogde ontvanger, terwijl slechts 2% van je Facebook-fans je berichten in hun nieuwsfeed zien. Dit komt omdat Facebook het aantal keren dat uw berichten in de nieuwsfeed verschijnen, beperkt in een poging merken naar hun betaalde advertentie-opties te trekken.

Dit is een groot probleem als het gaat om het ontvangen van uw berichten voor het gewenste publiek.

Als je op Facebook een update van je 10.000 fans plaatst, zullen slechts 200 van hen zelfs een kans hebben om het in hun nieuwsfeed te zien. Als alternatief, als u een e-mailcampagne naar 10.000 abonnees stuurt, ontvangen minstens 9.000 van hen deze in hun inbox.

Dit betekent dat uw bericht 45 keer vaker wordt gezien via e-mail dan via Facebook.

Ten tweede hebben uw e-mailabonnees u expliciet laten weten dat ze van u willen horen wanneer ze zich aanmelden voor uw e-maillijst.

Er zijn strikte wetten en regels rond SPAM-wetten, dus als u een prospect of klant een e-mail stuurt, komt dat omdat zij u hun toestemming hebben gegeven. Denk nu eens na over de advertenties in uw Facebook-nieuwsfeed. Heeft u deze bedrijven gevraagd om op de markt te brengen?

Waarschijnlijk niet. Meer dan waarschijnlijk heeft u een Google-zoekopdracht uitgevoerd of hun website bezocht. Dat is beslist anders dan proactief aanmelden bij een e-mailnieuwsbrief.

E-mail is bewezen om ervoor te zorgen dat uw publiek uw bericht ontvangt.

3. Conversies via e-maildrives.
De meeste marketeers zijn met de laser gericht op het genereren van conversies. Ongeacht of ze dit doen in de vorm van leads, verkopen, lidmaatschappen of een metriek die uniek is voor uw bedrijfsstrategie, het uiteindelijke doel van marketeers is om potentiële klanten betalende klanten te maken.

En als het gaat om conversies, is er geen krachtiger kanaal dan e-mail.

In feite bedraagt de gemiddelde klikfrequentie van een e-mailcampagne ongeveer 3% (van het totale aantal ontvangers), terwijl de gemiddelde klikfrequentie van een tweet ongeveer 0,5% is.

Dit betekent dat u 6 keer sneller geneigd bent om iemand via e-mail naar uw website te laten doorklikken dan u van Twitter bent. Zoals eerder besproken, hebben uw e-mailabonnees u verteld dat ze van u willen horen en dit is meestal niet het geval bij sociale netwerken.

4,24% van de bezoekers van e-mailmarketing kopen iets in vergelijking met 2,49% van de bezoekers van zoekmachines en 0,59% van sociale media, volgens een onderzoek uitgevoerd door Monetate.

Bovendien is e-mail zeer meetbaar. Campagnemonitor-klanten hebben realtime toegang tot statistieken zoals openingen, klikken, bounces, forwards, sociale shares en meer.

Campagnemonitor - Statistieken voor e-mailmarketing

Bovendien kunnen degenen die hun e-mailmarketing integreren in een CRM zoals Salesforce uit de eerste hand zien hoe hun e-mailmarketing van invloed is op zakelijke kansen en deals.

Als een marketeer gericht op het koesteren van leads en het stimuleren van conversies - zoals de meeste marketeers doen - overtreft e-mailmarketing alle andere communicatiekanalen voor bedrijven.

4. Email heeft een hogere ROI.
Gezien het ongeëvenaarde vermogen van e-mail om conversies te genereren, is het logisch dat e-mail ook het meest effectieve marketingkanaal is om ROI voor uw bedrijf te stimuleren. In feite levert e-mailmarketing gemiddeld 3,800% rendement op investeringen voor bedrijven op en voor elke $ 1 die wordt uitgegeven aan e-mailmarketing, is het gemiddelde investeringsrendement $ 38.

Het is duidelijk uit deze statistieken dat e-mail een kosteneffectief kanaal is voor marketeers, maar waarom presteert het zo veel beter dan andere kanalen als het op ROI aankomt?

Het komt erop aan zeer gepersonaliseerde en relevante berichten te leveren. In tegenstelling tot sociale netwerken waar u statusupdates naar elke volger verzendt, ongeacht hun locatie, interesses en aankoopgeschiedenis, kunt u met e-mail hypergericht werken met uw communicatie.

Hoe meer gegevens u over uw klanten heeft in een tool voor e-mailmarketing, zoals Campaign Monitor, inclusief inzichten uit geïntegreerde systemen zoals uw CRM, klantenserviceoplossing, enzovoort, hoe meer u zich kunt richten.

Klant van Campaign Monitor Rip Curl heeft segmentatie en dynamische inhoud gebruikt om de juiste boodschap aan de juiste persoon te leveren. Ze kennen bijvoorbeeld het geslacht van hun abonnees en waar ze zich geografisch bevinden, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat vrouwen in de Verenigde Staten een promotie krijgen over zwemkleding tijdens de zomermaanden en mannen in Australië een e-mail krijgen over wetsuits tijdens de wintermaanden .

Dit gebruik van segmentatie en dynamische inhoud helpt ervoor te zorgen dat de inhoud die ze verzenden relevant is voor elke individuele ontvanger en dat de relevantie mensen ertoe aanzet door te klikken, aankopen te doen en de ROI van hun e-mailmarketingcampagnes te verhogen.

5. E-mail is het voorkeurscommunicatiekanaal.
Voor velen zijn sociale netwerken een persoonlijke vorm van communicatie die wordt gebruikt om op de hoogte te blijven van vrienden en familie. Wanneer mensen inloggen op hun sociale media-accounts, zijn ze daar om foto's en updates te bekijken van mensen die ze kennen en waar ze om geven.

E-mail is daarentegen een veel professioneler medium en mensen verwachten via dat kanaal informatie over producten en diensten te ontvangen.

Studies tonen zelfs aan dat 72% mensen de voorkeur geven aan het ontvangen van promotionele inhoud via e-mail, tegenover 17% die de voorkeur geeft aan sociale media.

MarketingSherpa - E-mail - Communicatiekanaal dat de voorkeur heeft

6. E-mail is een open platform.
In de afgelopen jaren hebben veel merken miljoenen dollars geïnvesteerd in het kopen van grote sociale contacten om te kunnen communiceren en met een publiek in contact te komen.

Maar terwijl bedrijven investeren in verschillende sociale mediaplatformen, heeft Facebook zijn algoritme vaak bijgewerkt om het aantal volgers te beperken dat het merk van een merk zal zien, tenzij die berichten betaalde advertenties zijn.

Deze praktijk is zo algemeen geworden dat 98% van de merk-volgers de berichten nooit in hun nieuwsfeeds zullen zien. Twitter lijkt in dezelfde richting te bewegen met de aankondiging dat het ook een algoritme-gecontroleerde feed zal introduceren.

Het probleem met kanalen als Facebook en Twitter is dat ze het eigendom zijn van en worden beheerd door derden, wat betekent dat marketeers zijn overgeleverd aan de veranderingen die de platforms aanbrengen op hun platform.

Ondertussen is e-mail geen eigendom van of wordt gecontroleerd door een bepaalde entiteit. Het is een open communicatieplatform en er zijn een groot aantal services die toegang bieden voor het verzenden en ontvangen van e-mail.

De diverse bedrijven die betrokken zijn bij e-mailmarketing zorgen ervoor dat geen enkele partij veranderingen kan aanbrengen die een wijdverspreid effect hebben, en in tegenstelling tot Facebook of Twitter, als u de tijd en het geld investeert in het bouwen en cultiveren van een geweldige e-maillijst, zal uw abonneelijst een bezit zijn dat je bezit. Zo kunt u uw lijst gebruiken zonder de dreiging van iemand die zijn effectiviteit beperkt.

7. E-mail zal voor altijd bestaan.
Herinner je MySpace? Wat?

De ooit zo hete site was de grootste sociale netwerksite ter wereld tussen 2005 en 2008 en overtrof in juni 2006 Google als de meest bezochte website in de Verenigde Staten. Maar waar is MySpace nu? Al die gebruikers zijn uiteindelijk overgestapt naar andere sociale netwerken en de site is nu de 1.500ste meest populaire website in de Verenigde Staten.

Stel je voor dat je aanzienlijke hoeveelheden tijd en geld investeert om een publiek op een platform te bouwen en het pas een jaar of twee later een spookstad te vinden. De impact op uw vermogen om potentiële klanten te bereiken en te betrekken zou catastrofaal zijn.

Aan de andere kant heeft e-mail een lange geschiedenis van stabiliteit. De eerste promotionele e-mailcampagne werd in 1978 verzonden naar in totaal 400 mensen en de e-mail groeit sindsdien constant.

Interessant is dat de e-mailruimte zelf is geëvolueerd vanaf een tijd dat je een ontwikkelaar nodig had om een e-mail te bouwen naar vandaag, waar tools zoals Campaign Monitor de moderne marketeer in staat stellen om prachtige gemerkte e-mails met gemak te maken en verzenden. Deze verschuiving heeft de kracht van zakelijke e-mail in de handen van meer mensen gebracht.

Het opbouwen van uw e-maillijst is, in tegenstelling tot het volgen van sociale media, een stabiele langetermijninvestering die nog vele jaren vruchten zal afwerpen.