LSI Keywords staan voor Latent Semantic Indexing Keywords.

Latent Semantic Indexing
Zoekmachines gebruiken in hun analyse Latent semantic indexing. Dit houdt in dat ze per keyword de pagina’s niet alleen ranken op dat woord, maar ook op termen en woorden die er logisch mee samenhangen. Zo willen ze ervoor zorgen, dat pagina’s die de gebruiker de juiste context meegeven, hoger in de zoekresultanten komen te staan.

LSI Keywords in Google
Wanneer je zoekt in Google zie je heel vaak een aantal suggesties van Google staan voor andere keywords die je ook zou kunnen proberen. Dit zijn de LSI Keywords:




Wat kun je hiermee doen op jouw website?
De LSI keywords die bij het keyword horen waar je op probeert te scoren zouden eigenlijk als vanzelf in je tekst moeten opduiken, als jij een goedlopend en logische stuk content maakt over jouw producten.

Een voorbeeld: je wilt een autoverzekering verkopen. Keywords zijn dan autoverzekering, en wellichtautoverzekering premie. LSI keywords zijn dan boetevrije jaren, overstappen, volledig casco, alleen WA en inzittenden, auto kopen etc.

Allemaal termen die je direct associeert met een duidelijke uitleg over wat je krijgt in de autoverzekering, maar die niet per se de eerste dingen zijn die een gebruiker intypt als hij verzekeringen gaat vergelijken.

Wat werkt het beste?
Persoonlijk, 1-3% of keyword densiteit samen met “semantische trefwoorden” and LSI keywords werkt het best voor ons.